24 LUTEGO 2024
ul. Staszica 1, Pruszków
ZASADY
Organizujemy 2 turnieje szachów szybkich dla dzieci w wieku maksymalnie 7 lat, jeden z przeznaczeniem dla początkujących, a drugi dla uczestników posiadających kategorie szachowe. Oba turnieje będą różnić się zasadami sędziowania.
Dowiedz się więcejNAGRODY
W naszych zawodach każde dziecko wychodzi z drobnym upominkiem i dyplomem. Nagradzamy wysiłek wniesiony w ukończenie turnieju i doceniamy trudy rywalizacji. Najlepsi otrzymają również pamiątkowe puchary.
REGULAMIN
Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowym regulaminem turniejów, jednocześnie zastrzegamy, że chodzi przede wszystkim o dobrą zabawę i głównym celem jest przygotowanie najmłodszych i nabranie przez nich doświadczenia.
Dowiedz się więcejGra w szachy to nie tylko zabawa, ale także niezwykła podróż po świecie strategii, koncentracji i kreatywnego myślenia!
Rozwój umysłowy
Uczenie się gry w szachy w wieku 6-7 lat korzystnie wpływa na rozwój umysłowy dzieci. Gra ta wymaga skoncentrowania, analizy sytuacji, planowania ruchów oraz strategicznego myślenia. Poprzez regularne rozgrywki szachowe, dzieci rozwijają zdolność logicznego myślenia, poprawiają pamięć oraz zdobywają umiejętność przewidywania konsekwencji swoich działań. Udowodniono też korzystny wpływ na IQ.
Kształtowanie umiejętności społecznych
Szachy są doskonałą platformą do kształtowania umiejętności społecznych u dzieci. Granie w szachy uczy szacunku dla przeciwnika, cierpliwości w oczekiwaniu na ruchy przeciwnika, a także zdolności radzenia sobie z sukcesem i porażką. Dzieci doświadczają różnych perspektyw, co rozwija empatię i umiejętność współpracy. Stają się również bardziej samodzielne i odpowiedzialne.
Wzmacnianie zdolności szkolnych
Gry w szachy mają pozytywny wpływ na osiągnięcia szkolne dzieci. Zdolności rozwijane podczas partii szachowych, takie jak analiza sytuacji, koncentracja oraz umiejętność rozwiązywania problemów, przekładają się na lepszą skuteczność w nauce matematyki, czytania i nauk przyrodniczych. Uczenie się szachów stymuluje rozwój intelektualny, co może prowadzić do ogólnej poprawy wyników ucznia.